مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

مقاله مدیریتی

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ق.ظ

نقش فناوری اطلاعاتIT)) در کارآفرینی سازمانی


    چکیده

در این مقاله نقشهای بالقوه فناوری اطلاعات در فرایند کارآفرینی سازمانی بررسی شده است. برای این امر چارچوب Sambamurthy  و دیگران (2003)به عنوان چارچوب مرجع انتخاب گردید. وی ابعاد کارآفرینی سازمانی را بدین صورت معرفی می‌کند: 1. مشتری 2. زنجیره تامین 3. عملیات درون سازمانی. در این ارتباط، فرایندهای ویژه ای از مدیریت برای هریک از ابعاد مطرح و نقش بالقوه IT در این فرایندها مورد بررسی قرار گرفت. این فرایندها برای مشتری، زنجیره تامین و عملیات درون سازمانی به ترتیب عبارتند از بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین و مهندسی مجدد سازمانی. روش مورد کاوی(CASE STUDY) برای انجام تحقیق اخیر انتخاب گردید، و شرکت X تبریز به عنوان مورد پژوهشی جهت اعمال این روش برگزیده شد. اما برای پیاده سازی الگو و جمع آوری اطلاعات لازم، روشهای مصاحبه و مشاهده مستقیم به عنوان ابزار کار انتخاب شدند و پاسخها با استفاده از روش تحلیلی مقایسه الگوئی تحلیل شد. نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت بینIT و بازاریابی و نیز IT و عملیات سازمانی بود در عین حال این مساله در مورد رابطه IT زنجیره تامین کمرنگی محسوسی داشت. نیز هدف اصلی تحقیق که استخراج مکانیزمهای کاربردی IT در ابعاد مربوط به کارآفرینی سازمانی بود از طریق بازنمائی و تحلیل این کاربردها محقق شد. در نهایت ازطریق توجه به مسائل و ضعفهای نمایان شده در فرایند انجام تحقیق، پیشنهاداتی برای سازمان در رابطه با تقویت و بهبود رابطه مذکور ارائه گردید  .

 


کلمات کلیدی


فناوری اطلاعات،کارآفرینی سازمانی ،سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین، مهندسی مجدد،

 


برای دریافت متن کامل اینجا کلیک نمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی