مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

مقاله مدیریتی

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ

 

سبکهای مدیریتی سه گانه طراحی راهبرد در شرکتهای هلدینگ: الزاماتوسط چین و مکانیزمهای ارزش آفرینی


چکیده

راهبرد، ابزار تطبیق سازمان با محیط می‌باشد. امروزه سازمانها برای پاسخ به نیازها و تحولات محیطی و دستیابی به اهداف سازمان و کلیه ذی‌نفعان آن، راهبردهایی را طراحی می‌نمایند. اهمیت این امر در شرکتهای هلدینگ که از چندین شرکت تشکیل شده‌اند، به دلیل نقش مهم این نوع سازمانها در پیشرفت همه‌جانبه کشور بیشتر می‌باشد. برای طراحی راهبرد در شرکتهای هلدینگ، چندین سبک وجود دارد. در این پژوهش در ابتدا سعی می‌شود تا سبکهای موجود جهت طراحی راهبرد در شرکتهای هلدینگ مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به بررسی الزامات و مکانیزمهای مناسب برای ارزش آفرینی در این خصوص پرداخته شود. لازم به ذکر است که این مقاله با توجه به تجربه کسب شده نویسنده مقاله به واسطه سالها فعالیت در زمینه مدیریت راهبردی  و به عنوان مدیر برنامه ریزی راهبردی و همکاری با سازمانها و شرکتهای صاحب نام داخلی و خارجی از جمله گروه مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران)، شرکت رونالد برگر آلمان و دانشگاه شهید بهشتی و مطالعات صورت گرفته در خصوص شرکتهای هلدینگ تهیه شده است.

 

کلمات کلیدی: راهبرد ، شرکتهای هلدینگ ، طراحی راهبرد در شرکتهای هلدینگ، سبک طراحی راهبرد، ارزش آفرینی

 


1- مقدمه

رقابت و تحولات محیطی، سازمانها را مجبور به اتخاذ تدابیری جهت پاسخ به این تحولات نموده است. اهمیت این موضوع در سازمانهای هلدینگ، به علت درگیری در زمینه‌های مختلف دو چندان می‌باشد. شرکتهای هلدینگ، گروهی از شرکتها می‌باشند که در آنها شرکتی خاص، مالکیت و یا مدیریت (و یا هر دو) شرکتهای دیگر را به عهده‌ دارد. از سوی دیگر از آنجاییکه ابعاد رقابت در این نوع از سازمانها معمولا در سطح بین‌المللی است، بنابراین طراحی راهبرد برای ارزش آفرینی بیشتر در این نوع سازمانها باید با دقت بیشتر و با استفاده از سبک مناسب صورت گیرد. برای این منظور شناسایی سبکهای طراحی راهبرد در این سازمانها و الزامات موجود و راه کارهای ارزش آفرینی، نقش مهمی در موفقیت سازمان در دستیابی به اهداف خود دارد. با بررسی پژوهشهای انجام‌شده در خصوص طراحی راهبردهای سازمانی در شرکتهای هلدینگ، مشخص می‌شود که سبکهای مختلفی برای طراحی راهبرد در این نوع از شرکتها وجود دارد. آنچه در این مقاله آمده است، این است که ویژگی طراحی راهبرد در شرکتهای هلدینگ و با استفاده از سبکهای مختلف چیست؟ از سوی دیگر به طور خاص، چه الزامات و مکانیزمهایی برای ارزش آفرینی بیشتر در هر سبک وجود دارد؟ لیکن در ابتدا به منظور آشنایی با مفاهیم مورد استفاده، هریک از موارد به طور مختصر معرفی می‌شوند.

 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید

[1] Ronald Burger

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی