مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

مقاله مدیریتی

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ب.ظ

مدیریت استراتژیک به مثابه یادگیری سازمانی

(توسعه تناسب سازمانی)

چکیده

برای رقابت کردن موفقیت آمیز در یک استراتژیک سازمانی باید امکانات سازمانی با تئوری ها و استراتژی(نحوة عملکرد) سازمان سازگار شود، که اصطلاحاً می گویند، سازمان همانند سازمانهای دیگر با محیط اطرافش(Fit) سازگار می شود. برای برقرار کردن این همترازی، رهبران یک سازمان باید سازگار کردن تصمیم ها سازمان  با محیط و استراتژی سازمانی را یاد بگیرند. رهبرانی  کارآمدترند که سازمان هایشان توانایی مواجه شدن با بحران های همترازی در تمامی فرآیندها و تغییر شکل دادن در چندین مرحله را دارا هستند. بین محیط اطراف و استراتژی داخلی سازمان، استراتژی و سازمان، سازمان و تیم رهبری و بین افراد کلیدی در سازمان.

در این مقاله ضمن ارائه مباحثی در رابطه با شایستگی و تناسب سازمانی، به بررسی موانع شایستگی و تناسب در سازمان ها پرداخته و همچنین ارائه مدل تناسب سازمانی، سعی شده است که مطالب به نحوی علمی تقسیم بندی گردند و در پایان به جمع بندی و نتیجه گیری  مطالب پرداخته شده است. 

کلمات کلیدی

مدیریت استراتژیک، یادگیری سازمانی، تناسب سازمانی.

 


1- مقدمه

خیلی از سازمان ها به امید دستیابی به سازگاری، افراد با کفایت در امور سازمانی را استخدام  می کنند، اما اغلب آنها به این نتیجه       می رسند که این افراد توانایی کافی در انجام  فعالیت ها را ندارند و سازمان ها نیز به هدف خود نمی رسند [10]. یکی از دلایل اصلی این کمبود تغییرات چند بعدی در سیستم سازمان ها می باشد. خصوصاً توانایی ها و رهبری های اصلی و کلیدی سازمان ها. سازمان هایی که این تغییرات دائمی محیط را در کار خود منعکس می کنند توانایی وقف دادن طرح ها و عملکرد خود برای تغییر استراتژی و انجام دادن این تغییرات به سرعت و با تأثیر فراوان خواهند داشت که این خود یک مدیریت سازمانی نوع دوم به نام« لیاقت سازمانی» بوجود می آورد. برای بدست آوردن موفقیت کامل در مدیریتی با جرأت و مهارت برای هدایت فرایند های سازمانی سیستماتیک نیازمند به بازسازی مجدد طرح های بنیادی با دور نمای فرهنگی و سیاسی می باشد[11].

این موضوع باعث باز خوانی تحقیقات و تئوری های سازمانی تحت نظر این گونه عقاید و توصیفات و تجدید نظرها و آموزشهای سازمانی سیستماتیک تحت عنوان (SFP) فرآیند سازگاری استراتژیک می باشد که می شود بوسیله آن بر مشکلات ذاتی در تغییرات سیتماتیک و فرایندهای آموزشی غلبه یافت و در یک سازمان از این روشهای گویا و کاربردی استفاده کرد.


برای دانلود متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی