مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

مقاله مدیریت

جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ب.ظ

مدیریت استراتژیک منابع انسانی استراتژی منبع یابی

 

 

چکیده:

هدف از این مقاله ارائه یک استراتژی برای مدیریت منابع انسانی در سازمان در ارتباط با استراتژی جهانی با تمرکز به  استراتژی منبع یابی که امروزه بعنوان یکی از مزیت های رقابتی یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود ، می باشد. استراتژی منبع یابی در منابع انسانی فقط شامل جذب و بکارگیری نیروی انسانی نمی شود، بلکه هر وسیله ای که باعث شود سازمان نیازهای مهارتی و رفتاری خود را پوشش دهد در بر می گیرد. استراتژی که افزایش مهارتهای پایه ای را تضمین می کند با استخدام و گزینش نیروی انسانی شایسته بصورت پایه ای تامین می شود ولی با تاکید بر یادگیری ، برنامه های توسعه سازمانی ، توانمند سازی و استفاده از روشهای پاداش و تشویق مناسب جهت تحصیل مهارتهای بیشتر می توان به این هدف نایل شد.در  این مقاله ارتباط بین جنبه های گوناگون استراتژی منابع انسانی در سازمان مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.

 

کلمات کلیدی:

مدیریت استراتژیک ، منابع انسانی ، استراتژی منبع یابی ، ارتقاء ، مهارت

1-   مقدمه :

بر اساس آخرین تحقیقات ، بالاترین اولویت استراتژی یک سازمان و مدیریت استراتژیک آن ، ایجاد امنیت برای آن بنگاه اقتصادی در آینده دراز مدت است. به طور قطع این هدف بوسیله مدیریت نیروی انسانی نامناسب و در نظر نگرفتن نقش استراتژی منابع انسانی مرتبط با آن بدست نمی آید. افراد در سازمان معمولا در برابر تغییر مقاومت می کنند ، بنابراین در استراتژیهای متفاوت ، کلیدی ترین نقش را در اجرای آن بازی می کنند.

عملکرد مناسب یک سازمان فقط زمانی ممکن است که تولید و خدماتی که آن سازمان ارائه می دهد در زمان مشخص ، با قیمت مناسب ، کیفیت مورد نظر در اندازه و حجم درخواست شده توسط مشتری ، جهت استفاده وی ارائه شود. بنابراین سازمانها و مدیرانشان نمی توانند با سرما یه های انسانی غیرموثر و ضعیف به این هدف نایل شوند.

واحد منابع انسانی در سازمان بعنوان یک شریک  استراتژیک نقش عمده ای را در توسعه استراتژی کلی سازمان ایفا می کند. متخصصان علم مدیریت مارتین ردینگتون و مارک ویلیامسن این نظریه را با بیان نتایج ذیل مطرح می کنند:

-         درک کار و احترام به افراد بعنوان عناصر کار

-         توانایی در مشارکت ، توسعه و اجرای استراتژی

-         فعالیت آنها بعنوان مشاوران داخلی سازمان که می توانند مهارتهای ارتباطی را بین مشتریان ایجاد کنند.

-         اظهار کردن و نشان دادن ارزشها در هر نوع ارتباط

-          ایجاد نفوذ بصورت شخصیتی نه وابستگی به قدرت شغلی

استراتژی های مناسب منابع انسانی لازمه اجرای موفق استراتژیهای سازمان است. حیطه فعالیتهای نیروی انسانی امروزه نسبت به گذشته بسیار گسترده تر شده است. هنگام اجرای استراتژی منابع انسانی یکی از مهمترین عواملی که همیشه باید در نظر گرفته شود پیچدگی محیط داخلی و تغییرات آن است که هر روز در حال افزایش است.تغییر نقش منابع انسانی ، حیطه کاری با توانایی های جدیدتری ایجاد می کند.

 

2-   فعالیتهای استراتژیک منابع انسانی و تاثیر آن بر عملکرد سازمان

فعالیتهای منابع انسانی که تاثیر گذار بر عملکرد مستقیم سازمان دارد بسیار زیاد است .برخی از آنها که نقش استراتژیکی و کلیدی دارند شامل ذیل هستند:


برای دانلود متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۷
حسن خوبیاری

مدیریت استراتژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی