مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

فرایند تحلیل شبکه ای

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ق.ظ
کاربرد اولویت بندی فرآیند تحلیل شبکه ای در برنامه ریزی آرمانی برای تخصیص منابع در حمل و نقل
 
 
 
چکیده: 

نتخاب بهترین پروژه های پیشنهادی در زمینه توسعه زیرساختهای حمل و نقل (TI) در یک سازمان کار بسیار پیچیده ای است؛ زیرا در پروژه های مطرح شده عوامل زیادی مانند ریسک پروژه، اهداف مشترک، محدودیت منابع و غیره دخالت داشته و از جمله موضوعات تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM) هستند. در این مقاله، یک متدولوژی انتخاب پروژه بهینه شده پیشنهاد می گردد که وابستگی های بین معیارهای ارزیابی و پروژه های کاندید را با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) در یک مدل برنامه ریزی آرمانی صفر-یک (ZOGP) نشان می دهد. به منظور ارائه یک روش سیستماتیک برای قرار دادن اولویت ها در بین معیارهای چندگانه و نیز ایجاد رابطه بین اهداف، پیشنهاد میشود که ANP پیش از مدلسازی برنامه ریزی آرمانی اجرا شود. هرچند برنامه ریزی آرمانی چند هدف را در هم ادغام می کند و به یک راه حل بهینه می رسد، اما اشکال اصلی آن در این است که تصمیم گیرنده یا تصمیم گیرندگان بایستی اولویت ها و اهداف را از پیش تعیین کرده باشند. برای غلبه بر این مساله نیاز به بحث گروهی است. در این تحقیق، با استفاده از روشFD ، مفهوم فرآیند تحلیل شبکه ای و برنامه ریزی آرمانی صفر-یک، روشی جامعتر برای موضوعات انتخاب پروژه های وابستهTI ، ارائه میگردد. این مقاله نمونه ای از حل مساله وابستگی پروژه را بر اساس ANP و ZOGP و با استفاده از مصاحبه با گروه کارشناسان ارائه داده است. با استفاده از این روش نتیجه گرفته شد که می توان مساله هایی که چندمعیاره بوده و دارای وابستگی بین معیارها هستند و از نظر منابع نیز قابل اجرا می باشند حل کرد. در مثال واقعی ارائه شده از روشANP/ZOGP استفاده شده است. زمانی که با استفاده از الگوریتم پیشنهادی تمام راه حل ها مشخص شدند، تصمیم گیرنده می تواند مقادیر هدف این راه حل ها را ارزیابی کرده و یک راهکار مطلوب را مشخص سازد. روش ترکیبی پیشنهادی در این تحقیق با دستیابی به نتایج جامع تر از روشهای متداول قبلی، بعنوان روش مناسبی برای تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در پروژه های توسعه زیرساخت حمل و نقل عمومی توصیه میگردد.

 
کلید واژه: فرآیند تحلیل شبکه ای، فرآیند برنامه ریزی آرمانی صفر-یک، تخصیص منابع در حمل و نقل، اولویت بندی پروژه

  

جهت دانلود متن کامل اینجا کلیک نمایید
 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی