مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

به کارگیری فرایند تحلیل شبکه ای و تئوری فازی در آنالیز SWOT


چکیده: 

در سال های اخیر برنامه ریزی استراتژیک نظر بسیاری از مدیران سازمان ها را به خود جلب نموده است. یکی از تکنیک های مورد استفاده در مرحله برنامه ریزی استراتژی، ماتریس SWOT می باشد در ماتریس SWOT تمامی عوامل (فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و نقاط ضعف) به دقت بررسی می گردند، اما این تکنیک نمی تواند اهمیت این عوامل را نسبت به یکدیگر تعیین نماید. گرچه تکنیک AHP این نقص را رفع می نماید اما وجود وابستگی میان عوامل را در نظر نمی گیرد. بنابراین ضروری است که شکلی از ماتریس SWOT با فرض وجود وابستگی میان عوامل به کار گرفته شود. همچنین با  توجه به اینکه نمی توان اعداد قطعی را در مقایسات میان عوامل، زیرعوامل و گزینه ها در نظرگرفت، می بایست از تئوری فازی بدین منظور استفاده گردد. در این مقاله یک روش، که ترکیب فرایند تحلیل شبکه ای ANP و تئوری فازی می باشد، ارائه شده است. به طوری که این روش با در نظر گرفتن ارتباط متقابل بین عوامل، استراتژی های مختلف را ارزیابی نموده و در نهایت بهترین استراتژی انتخاب می گردد. همچنین به منظور بررسی روایی روش پیشنهادی نتایج در یک مطالعه موردی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

 
کلید واژه: برنامه ریزی استراتژی، SWOT، فرایند تحلیل شبکه ای، فرایند تحلیل سلسله مراتبی، تئوری فازی

مقدمه

فرایند مدیریت استراتژیک شامل سه مرحله: تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی میباشد  ، به عنوان نظامی تلقی میشـود کـه در آن استراتژیک غالباً مـشاغل مختلـف اقـدام بـه مدیران شرکتها در سـطوح و نماینـــد کنتـــرل آنهـــا  تـــصمیمگیـــری، اجـــرا داخلی سـازمان مـیشـود. ارزیـابی محـیطهـای داخلـی و استراتژیک توجهی اسـت کـه بـه محـیطهـای خـارجی. یکی از جنبـههـای ویـژه برنامـهریـزی 2 وضع موجود به سازمان میدهند ز خارجی دیدگاه روشنی ا زمینـه مناسـبی بـرای شناسـایی مـسایل اسـتراتژیک و و تــدوین اســتراتژیهــا در مراحــل بعــد فــراهم مــیســازد بهطوری که با استفاده از ارزیابی عوامل  با ضعفها یک سازمان تعریف میشوند و داخلی، قوتها و تهدیدها یک استفاده از ارزیابی عوامل خارجی فرصت ها و  رویکردهـا و سازمان تعریف میگردنـد تحلیل فرایند برنامـهریـزی تکنیکهای زیادی در تجزیه و استراتژیک مـیتوانـد اسـتفاده شـود ، نقـاط میان آنها، آنالیز SWOT که فرصـتهـا، تهدیـدها، نقــاط ضــعف یــک ســازمان را ارزیــابی مــیکنــد قــوت و وستر بـوک معروفترین آنها است ، خـارجی SWOT خلاصهای از مهمترین عوامـل داخلـی و است که بیشترین تـاثیر در موفقیـت آینـده سـازمان دارد . این ماتریس یکی 5 از ابزارهای مهمی است که مدیران بدان وسیله، اطلاعـات داخلــی را مقایــسه حاصــل از ارزیــابی عوامــل خــارجی و میتوانند بـا اسـتفاده از آنهـا، اسـتراتژیهـای چهار گانه را تدوین نماینـد. 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی