مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

روش فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP)

سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴ ب.ظ
 انتخاب استراتژی بهینه بر اساس تحلیل SWOT و روش فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) (مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اراک)
 
 
 
 
چکیده: 

تحلیل SWOT یک ابزار تحلیلی مناسبی برای تعیین اهمیت فاکتورهای شناسایی شده و یا ارزیابی گزینه های تصمیم گیری با توجه به آن فاکتور ها نیست. اگر چه SWOT فاکتورها را به دقت و با موفقیت تعیین می کند، اما قادر به کمی نمودن وزن ها و تاثیرات عوامل استراتژیک در گزینه ها نمی باشد. پس لازم است روشی را به کار بریم که توانایی محاسبه وابستگیهای ممکن بین فاکتورها را دارا باشد. این مقاله فرایندی را برای تجزیه و تحلیل کمی SWOT برای مواقعی که وابستگی درونی بین عوامل استراتژیک وجود دارد را نشان می دهد. الگوریتم پیشنهادی از فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) استفاده می کند و اجازه می دهد اندازه گیری در شرایطی که وابستگی بین عوامل استراتژیک وجود دارد، انجام شود. مدل شبکه ارایه شده در این تحقیق به منظور تجزیه و تحلیلSWOT  از چهار سطح، هدف (بهترین استراتژی) در سطح اول، عوامل SWOT و زیرمعیار هایSWOT  به ترتیب در سطوح دوم و سوم و آخرین سطح از گزینه های استراتژی تشکیل شده است. جهت تعیین وزنهای عوامل SWOT بر اساس روش ANP پرسشنامه ای به صورت مقایسات زوجی با مقیاس 9 تایی طراحی و توسط 32 نفر از متخصصین شرکت پتروشیمی اراک تکمیل گردید. پس از آن میانگین نظرات متخصصین، با استفاده از روش میانگین هندسی برآورد و بر اساس روش ANP استراتژی های مناسب برای شرکت تعیین شد.

 
کلید واژه: استراتژی، صنعت پتروشیمی، تحلیل SWOT، ماتریس مقایسات زوجی و ANP

دانلود متن کامل مقاله
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی