مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره پایان نامه و استخراج مقالات مدیریت

مدیران برنامه

مشاوره و انجام پایان نامه و استخراج مقالات معتبر مدیریت. انجام پایان نامه به روش فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

فرآیند تحلیل شبکه ای

چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۰۷ ق.ظ
           تحلیل حساسیت اولویت بندی نیروگاه های تولید برق با فرآیند تحلیل شبکه ای
 
 
 
 
چکیده: 

انرژی یکی از عوامل اساسی ارتباط متقابل میان طبیعت و جامعه بوده و به عنوان عامل اصلی توسعه اقتصادی قلمداد می شود. صنعتی شدن کشورها و افزایش تقاضا برای انواع انرژی، سبب شده است که انرژی به طور عام و انرژی برق به طور خاص در استراتژی های توسعه ملی و سیاست گذاری های کلان کشورها جایگاه بسیار مهم تری داشته باشد. در این تحقیق اولویت بندی نیروگاه های تولید برق با تکیه بر نقش و میزان تاثیر معیارهای توسعه پایدار (اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی) در قالب ارائه روش تصمیم گیری چند شاخصه ANP-BOCR تدوین گردیده است. در ادامه به تحلیل حساسیت نتایج برآمده از اولویت بندی نیروگاه ها با استفاده از نرم افزار تصمیمات ویژه پرداخته شده است. نتایج حاکی از آن می باشد که در چارچوب شبکه «مزایا»، به ترتیب نیروگاه های سیکل ترکیبی و هسته ای بر سایر نیروگاه ها برتری دارند. در چارچوب شبکه «هزینه ها»، این نیروگاه های سیکل ترکیبی و برقآبی می باشند که از جهت هزینه بری بر سایر نیروگاه ها ارجحیت دارند. هم چنین در چارچوب شبکه «فرصت ها» نیروگاه های تجدیدپذیر در اولویت اول قرار می گیرند و در نهایت در چارچوب شبکه «ریسک ها»، نیروگاه های سیکل ترکیبی در اولویت اول نسبت به سایر نیروگاه ها قرار دارد.

 
کلید واژه: شاخص، توسعه پایدار، تحلیل حساسیت، فرایند تحلیل شبکه ای، مزایا، فرصت ها، هزینه ها و ریسک ها


مقدمه 

انرژی به توسعه های نیازمندیترین و حیاتیترین یکی از ضروری عنوان ی یاقتصاد و اجتماعی به شمار میرود. امروزه تقاضای بسییار زییاد انرژی کیه توسط سوخت های فسیلی برآورده میشود، رشد اقتصادی و توسعه ی اجتماعی را تسهیل گرده است . هر چند، سیستم انرژی فعلی به دلیل اثرات منفی آن بر اکوسیسیتم و جیات بشر  ، پاییدار نمی باشد . کمیته ی جهانی توسعه و محیط زیست ، توسعه ی پایدار را به عنوان توسعه ای تعریف کرده اس که نیازهای نسل حاضر را بدون در خطر افتیادن توانایی نسل های آینده جه دستیابی به نیازهایشان فراهم کند. این توسعه شامل ییک جیامع و رویکیرد اقتصادی فرآیندهایاز پیوستهبه هم ، اجتماعی و محیطی زیس می کاراکاسیتا و ) دباش 4 اسکونیس ، 0242 .)انرژی برای نیل به توسعه ی پایدار در هر مملکتیی عیملی مهیم و ضروری محسوب، میشود. اما در این میان نوع انرژی یا تکنولوژی به کار گرفتیه شیده در تولید و مصرف آن میتواند تأثیر منفی بر برخی از ابعاد توسعه ی پایدار داشیته باشید . از آنجا که آالایندههای حاصل از تولید یا مصرف انرژی تأثیر منفی بر بعد زیس محیطیی توسعه ی پایدار داشته، انتخاب، و به کارگیری منبع انرژی ای که به کاهش آلودگی زیست محیطی منجر شود حایز اهمی اس . )محمدی، 4215.) توسعه ی لی فعادهی پایدار در بخش انرژی عبارت اس از سامان های بخیش انیرژی به نحوی که به توسعهی انسیانی در تمیامی ابعیاد مختلیف منت هیی شیود . عدم کارایی سامانههای انرژی در تولید، توزیع و مصرف و نیز محدودی های موجود در منابع انرژی ، سرمایه گذ ای از عوامل عمده ،فن آوری عدم دستیابی جوامع کنونی بیه انیرژی پایدار محسوب، میشوند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی